پخش زنده
امروز: -
کارکنان شبکه اجتماعي توئيتر به دستور مديران اين شبکه، همه پيام ها و تصاوير خصوصي کاربران را بررسي و تحليل مي کنند و اطلاعات کاربران را به ديگران مي فروشند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، تارنماي روزنامه ديلي ميل نوشت: بر اساس بررسي هاي يک گروه از خبرنگاران کاوشگر به نام پروجکت وريتاس (Project Veritas )، مديران توئيتر پس از تحليل تصاوير و پيام هاي خصوصي کاربران، اطلاعات درباره کاربران و علايق آنان را به تبليغاتچي ها مي فروشند.
يکي از کارشناسان توئيتر گفت: صدها نفر در اين شبکه اجتماعي، به تحليل تصاوير خصوصي کاربران مشغولند و يکي از کارشناسان پيشين نرم افزار اين شبکه گفته است اطلاعات خصوصي کاربران، بيش از آنچه که فکر کنند، لو مي رود.
در ويدئوهايي که خبرنگاران پروجکت وريتاس منتشر کرده اند، کارکنان توئيتر از چگونگي تحليل پيام ها و تصاوير بسيار خصوصي کاربران اين شبکه پرده برمي دارند و مي افزايند گويي مردم پول مي دهند تا اطلاعات خصوصي شان در شبکه هاي اجتماعي، در اختيار همگان قرار گيرد.
براساس تصاوير گروه پروجکت وريتاس، همه پيام ها و تصاوير خصوصي کاربران شبکه هاي اجتماعي را ابتدا کارکنان همان شبکه بررسي و تحليل مي کنند و سپس اطلاعات خصوصي کاربران، در اختيار شرکت هاي تبليغاتي قرار مي گيرد تا آن ها کالاهاي خود را به کاربران عرضه کنند.
به نوشته ديلي ميل، کلي هاينس(Clay Haynes)، مهندس امنيت شبکه در توئيتر در مصاحبه با گروه خبرنگاران کاوشگر پروجکت وريتاس گفته است توئيتر براي ديدن و تحليل پيام ها و تصاوير خصوصي مردم به وي پول مي دهد.
پراناي سينگ (Pranay Singh)، مهندس پيام هاي مستقيم در توئيتر نيز در اين مصاحبه ها که مخفيانه ضبط شده است گفت: همه پيام ها و تصاويري که مردم در توئيتر رد و بدل مي کنند، بر روي رايانه وي ضبط مي شود و هيچ گاه پاک نخواهد شد.