معاون هماهنگی امور افتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید حامی کاهش کاغذبازی های اداری و شفاف سازی است و این رویه باعث کاهش فساد در جامعه می شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهمن حسین زاده در اولین همایش نظام اداری استان اردبیل که با همکاری نهاد ریاست جمهوری در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد اظهار کرد: زندگی سبز و طبیعت سبز با کاهش بروکراسی اداری و حذف کاغذ در سیستم اداری امکان پذبر می شود. وی با بیان اینکه دولت الکترونیک یکی از اهداف دولت ها در جهان است افزود: دستگاه های اجرایی و دبیرخانه ها باید با تکیه بر فضای اینترنتی و ایجاد زیر ساخت های لازم جهت الکترونیکی کردن سیستم اداری نهایت تلاش خود را انجام دهند. حسین زاده با اشاره به اینکه در حوزه علم و فن آوری انقلاب بزرگی اتفاق افتاده است گفت: طبق اصل سوم قانون اساسی خدمات اطلاع رسانی صحیح باید صورت گیرد و نباید در حوزه IT ایستا بود بلکه می بایست پیوسته آنلاین و بروز حرکت کنیم. وی افزود: دولت تدبیر و امید نقشه راه را برای توسعه سیستم الکترونیکی ترسیم کرده و تمام زیرساخت ها مهیا شده است و در واقع خدمات الکترونیکی دولت به دولت، دولت به مردم و مردم به دولت با بسترسازی مناسب و توسعه اتوماسیون اداری خیلی از مشکلات گذشته را برطرف کرده است. معاون هماهنگی امور افتصادی و توسعه منابع استانداراردبیل پیشخوان های دولتی و پست بانک های روستایی را از جمله خدمات الکترونیکی دولت به ملت دانست و اظهار کرد: در ادارات دولتی میز خدمت راه اندازی شده است و درصدد هستیم میز خدمت الکترونیکی را در سیستم های اداری راه اندازی کنیم تا از تراکم مراجعه مردم به دستگاه های اجرایی کاسته شود. وي افزود: در حال حاضر خدمات دولت به دولت (G2G) بصورت مناسبي بين دستگاه هاي دولتي انجام مي شود و زيرساخت هاي لازم نيز براي خدمات دولت به شهروندان (G2C)در استان انجام شده و دستگاه هاي اجرايي بايستي نسبت به تقليل فرایندها و الكترونيكي كردن خدمات ارايه شده به شهروندان اقدام نمايند و همچنين از ظرفيت هاي دفاتر پيشخوان در اين زمينه استفاده و در میزهای خدمت به مردم خدمات الکترونیکی ارائه کنند. بهمن حسین زاده اهمیت نظام اداری در استان اردبیل را یاد آور شد و گفت: حذف کاغذ و دستگاه های مرتبط با کاغذ در ادارات، شفاف سازی، کاهش فساد اداری، تسریع در روند اجرای کارهای اداری، مسئولیت پذیری کارکنان و دریافت کد رهگیری توسط متقاضیان جزء اهداف اصلی این طرح است. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداراردبیل افزود: در کارگروه های رفع موانع ، مشکلات احتمالی بررسی می شود و استان اردبیل آمادگی دارد پایلوت طرح های نظام اداری در کشور شود. حسین زاده با بیان اینکه در عصراطلاعات و دانایی هستیم گفت: در بحث اقتصادی نیز می توان با ایجاد اپلیکیشن های حرفه ای ، محصولات کشاورزی و تولیدی خود را در اقصی نقاط کشور بدون واسطه به فروش رساند. در این همایش مدیرکل دبیرخانه نهاد ریاست جمهوری، مدیرکل اداری و مالی استانداری اردبیل و دوتن از اساتید برجسته استان به تشریح این رویداد الکترونیکی پرداختند. در پایان از مسئولین موفق دبیرخانه های دستگاه های اجرایی و شبکه اطلاع رسانی فرمانداری های استان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.